Oud 20 January 2012, 20:05
ixis
Guest

Standaard Na 3 contracten een oproepcontract mogelijk?

Volgens mij geldt dit dan ook als vast contract niet? Waarbij na 3 maanden eventueel aanspraak gemaakt kan worden op bepaald aantal uren en dus een 'regulier' vast contract kan ontstaan.

Wegens omstandigheden is een vast contract niet wenselijk maar wel om de medewerker toch gebonden te houden aan de organisatie. Op zoek naar een creatieve oplossing.

Vriendelijke groet,
Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2012, 11:26
Ruud Ruud is offline
Member

Standaard

Beste ixis,

Gezien het arbeidsverleden van de medewerker heeft hij/zij al een vast arbeidspatroon opgebouwd. Dat betekent dat de medewerker ook als je boven een volgend vast contract "oproepovereenkomst" zet, deze in mijn optiek toch een vast aantal contracturen kan bedingen (fictief dienstverband).

Wat in mijn optiek eventueel wel nog een mogelijkheid is, is om de medewerker via een uitzendconstructie/uitzendbureau in te blijven zetten bij jouw organisatie. Via een uitzendconstructie wordt het arbeidsverleden van de betreffende medewerker bij jouw organisatie ook meegenomen, alleen kent de ABU cao meer mogelijkheden tot het verlenen van meer flexibele contractsvormen.

Uiteraard zitten aan deze beslissing ook zo zijn nadelen (kosten en eventueel motivatie van de medewerker), maar ik kan niet beoordelen in hoeverre deze nadelen opwegen tegen de voordelen in jouw specifieke situatie.

Succes toegewenst!
Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2012, 15:17
ixis
Guest

Standaard

Beste Ruud,

dank voor je reactie. Een dergelijke 'inleen' constructie via het uitzendbureau is ook door mijn hoofd gegaan. Op deze manier komen medewerker in eerste instantie bij ons werken waarna eventuele indiensttreding volgt. Ik puzzel nog even door!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Ga terug   HRnetwerk.nl Forum > HRnetwerk.nl Vraagstukken > HR professionals

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten