|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Social Groups | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Ik ben werkzaam bij een detacheringsbureau dat HBO en WO medewerkers detacheert bij klanten. Dit betekent dat de medewerkers bij de klant werkzaam zijn op een werkplek bij de klant.
Ik vraag me nu af hoe het zit met aansprakelijkheid vanuit ons als een medewerker bedrijfsziektes krijgt (en eventueel arbeidsongeschikt worden). Wij hebben in het contract met de klanten wel een beding staan dat zij hier aansprakelijk voor zijn, is dit rechtsgeldig. Weet iemand ook waar ik hierover wetgeving kan vinden? Alvast bedankt! |
|
|
|||
|
|||
|
Detachering is niets anders dan het uitlenen van mensen. De detacheerder blijft de werkgever in juridische zin en is in die hoedanigheid te allen tijde verantwoordelijk voor haar personeel. Het anderszins bedingen is nietig. De verantwoordelijkheid kan derhalve niet verlegd worden. Bij ziekte blijven jullie derhalve aansprakelijk.
gr, Bas