HR kennis
Home » HR kennis » 2. Organisatie & Functie » Dossiers » Invoeringsproces functiebeschrijvingen
Invoeringsproces functiebeschrijvingen

Bij het structureren van een organisatie worden verschillende stappen doorlopen. In de volgende paragrafen worden deze stappen kort beschreven. Deze beschrijving geeft een algemene indruk van structureringsproblematiek en beperkt zich tot de resultaatgerichte benadering.



Lees in dit dossier de volgende paragrafen over het invoeringsproces:

 

1 Ontwikkelen van een organisatiestructuur
1.1 Uitgangspositie verduidelijken en benoemen van de missie 
1.2 Benoemen van de kernkwaliteiten van de organisatie 
1.3 Hoofdstructuur bepalen 
1.4 Substructuur bepalen 
1.5 Regelsystemen
1.6 Functies
1.7 Medewerkers

Bron

De Functiebank. Vrij voor iedereen die is geïnteresseerd in het beschrijven en waarderen van functies.



Download deze tool:

Links

Eprom organisatie adviseurs



Aan items binnen HRnetwerk.nl kunnen geen enkele rechten worden ontleend. Gebruik is op eigen risico, HRnetwerk.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik. Niet bestemd voor commercieel gebruik.


Stuur door       Afdrukken       Toevoegen       Wijzigen
0 reactie(s)
Geen gegevens.

Reageer
Naam:
E-mail:
Reactie:
    =  

« Terug
Sociale Media
    
    
    
HR kennis - Zoek opties




  • Als technologie ons leven zo heeft verbeterd, waarom werken we dan nog zo hard?

    Er is bewezen dat een beperking van de arbeidstijd aan alle partijen voordelen oplevert, maar toch kunnen er nauwelijks aanwijzingen worden gevonden dat die stelling ook in de praktijk wordt ingevoerd. Dat zegt David Spencer, professor economie aan de University of Leeds. Er zijn volgens Spencer legislatieve initiatieven nodig om de werktijden effectief in te korten. De professor merkt op dat werk...