Deze nieuwe regelgeving zal met ingang van 1 januari 2012 onmiddellijk van toepassing worden en zal voor zowel de werkgevers als ook voor de werknemers een aantal belangrijke wijzigingen met zich meebrengen.

Het is dus belangrijk dat werkgevers hier op tijd beleid op maken (bv. ten aanzien van het checken en mogelijk updaten van de arbeidscontracten op het punt van de bovenwettelijke vakantiedagen), de ziekteverzuim- en verlofadministratie hierop aanpast en het management, de afdeling HRM en de bedrijfsarts hierover informeert.

In deze Z & PA whitepaper wordt u nadere actuele, inhoudelijke en concrete informatie gegeven over de hier bedoelde gewijzigde wetgeving en de veranderende onderdelen in het ziekteverzuim- en verlofbeleid binnen uw organisatie.

 

Lees ook de aanvulling:

http://www.hrnetwerk.nl/hrm_kennis.php?dossierId=_Het_afschaffen_van_de_beperkte_opbouw_van_de_minimum_wettelijke_vakantiedagen_tijdens_ziekte_(update)#

 

""Auteur: John Kalsbeek

Interim adviseur HRM bij Ziekteverzuim en P&O Advisering (Z & PA).

Ziekteverzuim en P&O Advisering is een HRM interim- en adviesbureau welke zich richt op het verrichten van operationele, tactische en strategische HRM interim-opdrachten bij bedrijven en organisaties in zowel de profit-, de non-profit als ook de publieke sector.