#vacature

Wanneer je deze hashtag gebruikt in de zoekoptie van twitter zul je een groot aantal vacatures tegenkomen die worden gepost door verschillende aanbieders. Veel vacaturebanken maken ook gebruik van de mogelijkheid om vacatures op deze manier te verspreiden. Wanneer je #vacature gebruikt bij het tweeten van jouw vacature breng je deze onder de aandacht van werkzoekenden.

#plaatsnaam

Een hashtag met de standplaats van de vacature kan ook van toegevoegde waarde zijn. Veel mensen houden het nieuws van hun woonplaats via twitter in de gaten. Op deze manier zien ze ook jouw vacature.

#bedrijfsnaam-vacatures

Deze hashtag is misschien minder interessant voor het gevonden worden maar wel erg gebruiksvriendelijk. Wanneer iemand namelijk een tweet met een vacature van jouw bedrijf tegenkomt kan diegene eenvoudig alle vacatures zien wanneer hij op deze hashtag klikt. Mits je hem standaard bij iedere vacature blijft vermelden.

"Vacatures

Verkorte URL

Gebruik een zogenaamde ‘URL-shortener’ voor het inkorten van links naar jouw vacature. Op deze manier houd je meer ruimte over om jouw vacature te promoten. Met Bit.Ly heb ik positieve ervaringen. Je kunt hier ook een account aanmaken zodat je de geschiedenis van jou links kunt bekijken in een overzicht. Er wordt namelijk bijgehouden hoe vaak er wordt geklikt op jouw link.

 

Niet te veel hashtags

Sla niet door in het gebruiken van hashtags. Bij het tweeten van vacatures is het aan te raden standaard 1 of 2 hashtags te gebruiken die je altijd laat terugkomen, bijvoorbeeld: #vacature en #bedrijfsnaam.

Zorg voor afwisseling

Wanneer u mensen niet alleen u wilt binden wanneer ze geïnteresseerd zijn in een vacature maar ook langer vast wilt houden, twitter dan zo af en toe tweets met leuke weetjes en informatie. Zo creëer je een geïnteresseerde groep volgers die misschien jouw vacature ook in hun netwerk onder de aandacht brengen!